søndag 6. mars 2011

Turnering

Lag fra Sverige, Spania, Tyskland, Irland, England, Italia, Frankrike og Norge har deltatt i golfturneringa, som har pågått denne uka. Vinneren blir kåret i løpet av dagen dag (søndag). Denne arbeidsuka har på en måte vært en test. Oppgavene som jeg hittil har blitt opplært i skulle nå gjøres helst litt raskere og bedre, men på forskjellige steder og med lik kvalitet. Likevel har vi/jeg fått positive tilbakemeldinger for banens tilstand. Jeg skal være såpass ærlig og innrømme at uka har gått knirkefritt :) Det har også vært moro og hatt besøk av nordiske golfspillere på banen vår, som gjerne slår av en prat underveis.



På golfbanen er det mange oliventrær som har blitt høstet de seneste ukene. Pensjonisten Josè har dette som hobby, og målet hans er å produsere olivenolje av mengdene han har høstet. Prosessen med å framstille olivenolje har vært interessant og fulgt med på. Jeg har dessuten deltatt og hjulpet Josè litt med arbeidet.



3 kommentarer:

  1. Olivenoljeproduksjon ser spennende ut, Kristian! Ikke mange norske anleggsgartnere som har vært med på det:-) Godt å høre at du løser arbeidsoppgavene bra!

    SvarSlett
  2. Hei, Kristian! Jeg prøvde å finne ut hvor fort du har gått Birken, men fant bare ett resultat. Stemmer det? I så fall slo jeg deg med 44 sekunder:-) 4:09:03 ble tida mi. Ble fryktelig sliten, men moro var det!

    SvarSlett
  3. Stemmer det, Gard. Har gätt det en gang, sä mä hvertfall gä det en gang til ;)

    SvarSlett